Senin, 15 April 2019

Sinopsis Lengkap Film Korea Mr. Perfect (2014)

Mr. Perfect (2014)

Rilis
3 April 2014
Negara
Korea Selatan
Bahasa
Korea
Sutradara
Kim Myung-kyun
Produser
Lee Yong-joo, Lee Joon-sung
Pemeran
Yooon Si-yoon, Cheon Ho-jin, Yeo Jin-goo, Lee Kyoung-young, Lee Won-jong, Park Sang-myeon,
Sinematografi
Jang Joon-young
Distributor
Lotte Entertainment.

Plot Mr. Perfect

Pria bernama Baek Se-jin (Yoon Si-yoon) mempunyai bakat yang luar biasa untuk bermain golf. Baek Se-jin memenangkan banyak turnamen. Sebab kesuksesan dirinya, kehidupan Baek Se-jin benar-benar di luar kendali. Kepribadian Baek Se-jin juga berubah menjadi buruk.


Alih-alih berlatih, Baek Se-jin menghabiskan waktu minum dan menghabiskan uang bagi anak perempuan. Permainan Golf Baek Se-jin juga menurun dengan cepat. Suatu malam Baek Se-jin berusaha untuk pulang dengan mabuk, namun manajer Baek Se-jin melompat ke kursi penumpang dan memohon dia tidak mengemudi.

Daripada mendengarkan alasan, Baek Se-jin menurunkan pedal gas dan menjalakan beberapa lampu merah sebelum mobil disalip kendaraan lain. Manajer Baek Se-jin meninggal sebab pengaruh dan keterkejutan insiden, Baek Se-jin tidak lagi mampu berbicara.

1 tahun kemudian, Baek Se-jin di pulau kecil dengan undangan dari kepala sekolah dasar. Baek Se-jin menyadari dia dibawa menuju pulau untuk dapat bekerja sebagai guru sementara di sekolah dasar tersebut. Prinsip dan penduduk di pulau tersebut ingin Baek Se-jin mengajar gold terhadap para siswa di sekolah.

Sekolah tersebut sendiri berada di ambang dimatikan. Jika anak-anak berpastisipasi dalam turnamen golf junior akan datang dan lolos babak penyisihan sekolah akan diselamatkan. Baek Se-jin berusaha untuk segera keluar dari pulau namun anak-anak dan penduduk membujuk Baek Se-jin tetap tinggal.

Loading...